Intervju sa Sarom Ružić

Tekst: Patricija Tepšić, 7. razred
Fotografija: Ivana Ćurić, stručna suradnica – knjižničarka

Patricija: Što za Vas znači igra?
Sara: Prvo na što me asocira igra je zabava. Igra uglavnom podrazumijeva zabavne aktivnosti uz druženje. Igru vole svi, i djeca i odrasli. Djeca se od malih nogu igraju jedni s drugima. Mnogi odrasli nastavljaju s igranjem raznih igara tijekom cijeloga života. Kažu da su oni koji vole igranje tijekom cijeloga života uvijek djeca u duši.

Patricija: Učiteljica ste razredne nastave, koliko se igra može primijeniti u nastavnom procesu?
Sara: Igra se može primijeniti u nastavnom procesu unutar svih predmeta razredne, ali i predmetne nastave. Igra u nastavnom procesu djeci pomaže da na zanimljiv i zabavan način uče. Često djeca koja uče kroz igru nisu svjesna da su uložila napor i učila, jer je kroz igru mnogo lakše i zabavnije stjecati znanje. Igre su kod djece mlađe dobi mnogo jednostavnije, a što je grupa starija, to su igre složenije. Ponekad neke igre zahtijevaju više složenijih i misaonih procesa pa učenici takav oblik aktivnosti niti ne nazivaju igrom.

Patricija: U kojem je dijelu sata najbolje koristiti igru?
Sara: Ovo je vrlo teško pitanje zato što ovisi o nizu faktora. Ovisi o dobi djece, njihovim prethodnim i sljedećim aktivnostima toga dana, složenosti nastavnog gradiva uz koji se igra veže i slično. Ponekad je dobro koristiti igru u uvodnom dijelu sata kako bi zainteresirali učenike za nastavnu jedinicu, ponekad je korisno koristiti igru u glavnom dijelu sata kod ponavljanja ili obrade lakših sadržaja u kojima učenici mogu samostalno kroz neki oblik donositi zaključke, a ponekad je odlično u završnom dijelu sata odigrati neku igru kako bi se učenici odmorili ili kroz igru ponovili nastavno gradivo. Učitelji su ti koji će najbolje procijeniti kada, kako, s kime i u kojoj mjeri koristiti igru. Ja smatram da je važno poticati djecu na aktivnosti kroz bez obzira na dio sata. Važno je igrati se!

Patricija: Animatorica ste na rođendanima. Koliko se animacija razlikuje od nastavnog procesa u kontekstu igre?
Sara: Animacija se ne razlikuje baš mnogo. Razlikuje se samo po tome što se na rođendanima uvijek provode aktivnosti koje djeca vole i žele. Rođendani i slove kao vrijeme tijekom kojega je svima zabavno pa možda igra i taj psihološki faktor veliku ulogu. Zbog toga je na rođendanima uvijek bolja atmosfera nego u razredu.

Patricija: Kakvu igru djeca najviše vole?
Sara: S obzirom na moje iskustvo u radu s djecom do sada, smatram da djeca najviše vole natjecateljske aktivnosti i aktivnosti koje uključuju mnogo pokreta.

Patricija: Imate li preporuku za roditelje? Prema kakvim bi igrama trebali usmjeravati djecu?
Sara: Jako teško pitanje. Preporuka za roditelje je da potiču djecu na igru. Osim samog stjecanja znanja, djeca kroz igru uče i mnogo drugih važnih životnih pravila. Kroz igru se uči poštivati pravila i autoritet, uči se da ponekad gubiš te djeca uče kako se nositi s time, uči se da je trud potreban kako bi postigao ono što želiš, kroz igru se razvijaju mnoge socijalne i motoričke vještine, uči se biti strpljiv i još mnogo toga.

Patricija: I za kraj – volite li se vi igrati?
Sara: Ja se jako volim igrati. Volim igrati igre s djecom, volim igrati i mnoge društvene igre s prijateljima. Tijekom igranja vrijeme jako brzo prolazi, a nakon igranja su uvijek dobro raspoložen.

 

Također pročitajte

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *